Ką reikia žinoti, planuojantiems krovinį keltu į Švediją?
Maršrutai į Skandinaviją yra vieni populiariausių krypčių ir į šias šalis kroviniai keliauja pačiais įvairiausiais būdais. Tačiau dėl palankios geografinės padėties, dažniausiai į Švediją, Suomiją ar Norvegiją kroviniai gabenami keltais. Tiek vykdomų reisų, tiek krypčių pasirinkimas į šias šalis yra labai platus. Todėl tai dar labiau skatina rinktis šį gabenimo būdą.
Tiesa, kad gabenimas jūrų transportu pasirenkamas ir dėl to, kad šiuo būdu galima gabenti praktiškai viską. Pasirinkus tinkamą maršrutą ir kelto parametrus, galima gabenti tiek smulkius, birius, įprastus krovinius, tiek negabaritinius ar stambią techniką. Keltu gabenti galima net ir tam tikras, pavojingiems priskirtas, krovinių rūšis. Tačiau dėl šių krovinių, būtina pasitikrinti Tarptautiniame jūra gabenamų pavojingų krovinių (IMDG) kodekse. Taip būsite tikri, ar jūsų gabenamas pavojingas krovinys tikrai patenka į leidžiamų gabenti krovinių sąrašą.
Kita vertus, be to, kad krovinys atitinka kelto išmatavimus ar kitus krovinio reikalavimus, dar ne viskas. Jeigu krovinys, kurį planuojate gabenti į Švediją, yra labai didelis, būtina pasidomėti, ar šis krovinys atitiks paties uosto, į kurį krovinys plukdomas, reikalavimus. Tai yra taip pat labai svarbu, kaip ir tai, ar jūsų gabenamas krovinys yra leistinas įvežti į Švedijos valstybę.
Priklausomai nuo krovinio turinio ir tipo, kroviniai gali būti gabenami keleiviniais keltais arba specialiais – krovininiais. Visais atvejais, gabenant krovinius keltu, būtina tinkamai sutvarkyti visus dokumentus ir deklaracijas. Be to, tinkamai įvertinti ir nebandyti nuslėpti svarbių detalių apie krovinį. Patikra jūrų uoste vykdoma ypač griežtai, todėl netinkami dokumentai gali užtraukti ne tik baudą, bet apskritai gali tekti kelionę pamiršti. Todėl rekomenduojama informaciją pateikti kuo anksčiau. Taip ne tik sutaupysite laiko pildydami, bet būsite tikri, kad visi dokumentai yra tvarkingi.