Viskas, ką turite žinoti apie automobilių tiuningą

Apibrėžimas: kas yra automobilių tiuningas? Kalbėdami apie „tiuningą“, paprastai turime omenyje automobilių ir kitų transporto priemonių išvaizdos, veikimo ar valdymo pagerinimą, kuomet pridedamos tiuningo apdailos detalės automobiliams, kaip pavyzdys keičiami paprasti automobilio žibintai į tiuning žibintai. Yra keturios pagrindinės transporto priemonių derinimo ir pritaikymo kategorijos: variklio derinimas, pakabos derinimas, kėbulo derinimas ir salono derinimas. Dažnai derintojai, dirbtuvės ir gamintojai neapsiriboja vienu konkrečiu derinimo tipu. Siekiant patenkinti asmeninius automobilių savininkų pageidavimus, nuosavo automobilio reguliavimas dažnai vyksta vienu metu įvairiose derinimo srityse:

Variklio derinimas. Senas variklis išjungtas, galingesnis variklis: šis radikalus remontas yra dažnai atliekamas, tačiau profesionalų tarpe tariant, daugeliui tiuningo gerbėjų tai nėra tiuningas. Jiems tiuninguoti automobiliai reiškia esamų transporto priemonių dalių tobulinimą, bamperių tiuningas, išplėtimą ar derinimą, kad jos suteiktų daugiau galios. Vienas iš variklio derinimo priemonių yra gana klasikinis cilindro darbinio tūrio padidinimas: šio proceso metu padidinama cilindro anga. Kodėl variklio našumas didėja esant didesniems cilindrams? Paprasčiausiai: didesniuose cilindruose galima sudeginti daugiau oro/kuro mišinio nei mažesniuose. Tai suteikia galios padidėjimą. Variklio turbokompresorius yra dar vienas būdas padidinti variklio galią. Turbokompresorių ar kompresorių pagalba galima padidinti vidutinį slėgį, taigi ir galią. Didesnis slėgis pagerina pripildymo laipsnį, kad kuro degimui būtų skirta daugiau oro.

Lustų derinimas nereikalauja jokio įsikišimo į variklio mechaniką. Čia variklio našumas didinamas tikslingai keičiant gamykloje nustatytus elektroninės variklio valdymo sistemos valdymo parametrus. Tokiu būdu galima padidinti turbokompresoriaus pripūtimo slėgį arba į degimo kamerą įpurškiamo kuro kiekį. Šios priemonės padidina variklio galią ir sukimo momentą. Automobilių gamintojai kuria savo automobilių pakabas taip, kad patiktų kuo platesnei tikslinei grupei. Bet tai ne kiekvieno skoniui tinka. Be to, jis pasirodė esąs ypač veiksmingas. Pakabos derinimas išpildo du savininkų norus: pagerina automobilio valdymą ir išvaizdą. Kita vertus, variklio derinimas lieka paslėptas po variklio dangčiu. Nuleidimas reiškia transporto priemonės kėbulo nuleidimą. Nuleistas automobilis tiuningo bendruomenėje yra klasika, nes jis tiesiog atrodo sportiškiau nei gamyklinė versija. Bet kokia prasmė? Pagrindinė idėja yra tokia: nuleistas automobilis turi žemesnį svorio centrą. Dėl to jame sėdisi geriau kelyje, jautiesi sportiškiau, ypač posūkiuose. Tačiau automobilio nuleidimas gali turėti ir trūkumų – ypač eisme. Vairuotojas turi prastesnę apžvalgą. Be to, kelkraščiai ir nelygumai gali staiga tapti pagrindine kliūtimi. Chip tiuningas kaina gali skirtis nuo daugelio veiksnių, labiausiai detalės modelio, metų, komplektacijos. Daugiau informacijos https://www.manomokslas.lt/category/informacija-ir-leidiniai/.

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>